Blog van Rupz

Ben je opzoek naar inspiratie, lees dan vooral verder! Deze blog is speciaal geschreven voor therapeuten en praktijken.

Laat je persoonlijkheid in je website zien

Waarom komt iemand eigenlijk bij jou in therapie? Is dat omdat je zo'n mooie website hebt, veel opleidingen hebt gedaan of dat je gewoonweg in de buurt zit. Nu zal ik de laatste zijn die zegt dat een mooie website niet helpt en veel kennis kan bijna nooit nadelig zijn. Maar met alleen dat ben je er niet. Men wil zien bij wie ze in therapie komen.…

LEES VERDER

Heb jij je niche al gevonden?

Niche, zo’n beetje elke website, coach, boek of cursus over marketing spreekt erover. Nu voelt dat als eigenaar van een praktijk misschien vreemd. Want je bent toch als persoon uniek, is dat niet voldoende? En je behandelingen zijn toch ook geschikt voor iedereen die aan zijn gezondheid wil werken? Toch is het nodig om je te onderscheiden, anders…

LEES VERDER

Werk jij al voor je ideale cliënt?

De ideale cliënt kan een aantal eigenschappen hebben. Loop je huidige cliëntenbestand door en maak een lijstje van de mensen waarvoor je graag werkt. Ga nu eens na welke eigenschappen het zijn waarom het werken met deze mensen het voor jou leuk maakt. Het kan trouwens ook goed zijn dat dit ook degene zijn die het meeste uit jouw therapie halen.…

LEES VERDER

Starten met je eigen praktijk

Gefeliciteerd! Je hebt net je studie afgerond of je hebt eindelijk de beslissing genomen om je eigen praktijk te starten. Ook heel erg spannend want je gaat waarschijnlijk nu de eerste stappen zetten in het grote 'onbekende'. De wereld van de kleine zelfstandige, althans zo word je nu officieel genoemd. De eerste tip die we je alvast mee geven:…

LEES VERDER

Communicatie voor beginners

Behalve iedereen persoonlijk op de hoogte te brengen dat jij een praktijk hebt, zijn er ook andere manieren of middelen om dit te doen. Het inzetten van deze middelen noemen we ook wel reclame of communicatie. Je hebt hierin twee verschillende vormen: interne en externe communicatie. Beide kanten worden apart gezien, maar beide zijn erg belangrijk…

LEES VERDER

Het opzetten van een administratie

Als therapeut heb je eigenlijk twee verschillende administraties, de financiële en je cliëntadministratie. De financiële administratie of boekhouding zijn alle inkomsten en uitgaven, belangrijk voor je btw-aangifte en inkomstenbelasting. De cliëntadministratie omvat naast alle gegevens van je cliënt ook de verslaglegging van je behandelingen .

LEES VERDER

Het maken van een stappenplan

In het stappenplan maak je al je ideeën concreet. Wij zijn een groot voorstander van het maken van zo'n stappenplan. Je wordt namelijk min of meer gedwongen om over bepaalde dingen na te denken. Niet alleen op 'zakelijk' gebied maar ook over jezelf. Waarom ben je eigenlijk therapeut en wat is je eigenlijke doel hiermee. Wij zien dat bijna iedereen…

LEES VERDER